In 1995 werden er nog jaarlijks vakantiegidsen uitgebracht. Voor de promotie van de Sony Walkman werd een campagne gemaakt in de vorm van zo'n vakantiegids. Artdirector Michiel de Boer had het bedacht. Op ieder pagina een ander reisbeeld. In een woestijn, in de alpen, aan het strand enzovoort.

De foto's moesten worden gemaakt met behulp van miniatuur,- en speelgoed attributen en moesten een speels en illustratief karakter hebben.  Op de foto's zou tekst worden geplaatst. De locaties daarvoor moesten worden vrijgelaten maar het decor moest wel onder de tekst doorlopen. Een opdracht die me op het lijf geschreven was.

Ik diende een plan in om de verschillende landschappen op één groot decor te bouwen en daar steeds een ander gedeelte voor in te richten. In mijn studio aan het Klein Heiligland 99 in Haarlem was de ruimte beperkt. Ik kon het decor maximaal 250 x 250 cm groot maken want er omheen moeten nog lampstatieven kunnen staan en als het er om gaat een geloofwaardig landschapslicht te creëren moet het licht (de lamp als het ware) groot genoeg zijn en een bepaalde afstand kunnen hebben. Ik heb ervoor gekozen de maatvoering op de studio af te stemmen.

Ieder type landschap had een eigen kleur. Het alpenlandschap was grijsgroen met een wat kouder soort licht, het strandbeeld lichtgeel met een bijbehorende lichtkleur. De foto's komen pas goed tot zijn recht als je ze groot kunt bekijken.

Cato-Johnson Amsterdam
Michiel de Boer
1995
Sinar Norma
4x5"