Ik kreeg de opdracht om ter plekke alle driehonderd dealers op een unieke manier te fotograferen. Dus iedere foto anders, maar wel allemaal in dezelfde setting.
Logistiek gezien was dat nog best lastig. Je moest namelijk zeker weten dat de foto gelukt was want anders zou je achteraf nog steeds het land door moeten om re-shoots te doen. Ik besloot dat het beter was om hulp in te roepen. Die hulp kwam van Jaap Stahlie en José Groot met wie ik goed bevriend was. Zowel Jaap als José waren heel goed in portretfotografie. Als trio zouden we de klus uitvoeren.
Op de dag van de opdracht waren we al vroeg op de poloclub. Er waren tenten klaargezet en een van die tenten mochten we als studio gebruiken. We besloten de studio met veel zwarte doeken op te delen in drie compartimenten. In iedere deelstudio bouwden we precies dezelfde set em groot zijlicht en een zwarte achtergrond. Zo konden we garanderen dat alle foto's bij elkaar zouden passen.
We fotografeerden dit keer op 35mm Polapan 25. Een bijzonder materiaal. Het was zwartwit positief diamateriaal dat direct ontwikkeld kon worden met een speciaal apparaatje. Hierdoor konden we wanneer een cassette met 36 opnames vol was direct op de lichtbak kijken of de foto goed belicht was, de scherpte in orde en het belangrijkste of de dealer er een beetje goed op stond.
Deze opdracht was een groot succes. Mazda kon de portretten naast campagnematig ook voor allerlei andere doeleinden gebruiken, zoals voor toegangspasjes en zo.