Het zal omstreeks 1999 zijn geweest. Imagefactory was een nieuw bedrijf van Capi Lux, waar opleidingen in beeldbewerking werden gegeven. Erik Kessels vroeg me om een stel onderbroeken te fotograferen. Eén was smerig en de ander was schoon. Voor hem een krachtige illustratie van waar beeldbewerking al niet goed voor kon zijn. Deze poster heeft als billboard gehangen in het Amsterdamse havengebied.

Nu zou het voor de hand liggen om het voorbeeld ook meteen maar met behulp van beeldbewerking te maken. Dus, je fotografeert een de witte onderbroeken, en je maakt in een daarvan de vlekken  met Photoshop. Maar dat waren we ook weer niet gewend. Erik kwam met twee onderbroeken naar de studio. Eén een daarvan gingen we te lijf met koffieprut en verdunde ecoline. Om vervolgens in één keer die foto te kunnen maken.

Dat was reclamefotografie toen. We dachten er gewoonweg niet aan om dat bij die Imagefactory te doen. Heel paradoxaal eigenlijk.

Geen
Erik Kessels
1998
Sinar Norma
4x5"
Placeholder